Chillen in Pai, en de eerste dagen vrijwilligers werk.

24 januari 2018 - San Pa Tong District, Thailand

Hoi iedereen, daar ben ik weer! Deze keer vanuit een paradijselijk jungle retreat. Wat ik de afgelopen dagen heb meegemaakt was echt ongelofelijk. In m'n vorige blog was ik geëindigt met een biertje in een super chill hostel. Ben toen uiteindelijk samen met Tim op de scooter richting de bekende witte boeddha in de bergen van Pai geweest. Eerst iets van 300 traptreden omhoog klimmen en daarna kom je bij een 12 meter hoge boeddha met een prachtig uitzicht over het dorp. In de avond ben ik samen met Erik wezen chillen in de sunset bar, hier hebben we ge'meet met Tiffany en Pascal (2 dames die ik heb ontmoet in Chiang Mai) en samen gezellig een drankje (happy shake) gedronken.

De volgende dag zijn Erik en ik een heel stuk gaan rijden op de scooter door de bergen, na veelste ver door te zijn gereden kwamen uiteindelijk aan bij "The Hotsprings". Dit was een soort van beekje waar warm water door heen liep, de locals hebben daar een soort van poeltjes van gemaakt waar je dan heerlijk kon chillen. S'avonds zijn we met een groepje mensen van het hostel streetfood gaan eten in de walking street, dat is een straat van ongeveer één kilometer lang vol met etenskraampjes en suiveniers. Je kijkt echt je ogen uit hoe druk het is, maar toch op één of andere manier is het er super relaxed. Later in op avond zijn we gaan stappen met mensen die ik heb leren kennen in Bangkok, dus dat was ook echt super gezellig.

Helaas moest ik afscheid nemen van dit heerlijke hippie dorp, heb een minibusje genomen weer terug naar Chiang Mai. Toen ik daar aankwam moest ik echt weer even omschakelen. Heb afscheid genomen van m'n maatje Erik, omdat hij door ging richting het zuiden van Thailand. Ik heb toen een bus genomen richting het zuiden van Chiang Mai wat ongeveer 3 kwartier duurde. Kwam toen aan in een klein stadje dat "San pa tong" heet, moest even wachten op m'n volgende rit. Dus ik dacht m'n verwende Hollandse kop dat er een busje aan zou komen. Nee, kwam er een vent op een scooter met zijspan aangereden, die me bracht naar de plek waar ik vrijwilligerswerk ga doen. Ook weer meegemaakt.

Toen ik aankwam in het dorp werd ik hartelijk ontvangen door de 3 dames die de boel runnen daar. Op het begin was het een beetje raar, maar uiteindelijk toen ik een beetje ge'settled was vond ik het super gaaf. We zijn hier met 9 vrijwilligers in totaal die allemaal verschillende achtergronden hebben. Iedereen is heel aardig en gezellig. M'n slaapplaats is ook best cool, slaap namelijk buiten onder een klamboe.

De volgende dag moest ik in de ochtend een uurtje de vertrekken van de vrijwilligers schoonmaken, daarna hebben we met ze alle een cursusje "woodcarving" gedaan. Overdag lekker wezen uitrusten en later in de middag naar de lokale markt geweest. Dus ja, ik mag hier niet klagen haha.

Vandaag moest ik weer even schoonmaken in de ochtend. Straks gaan we met een groepje richting een internationale school om daar promotie werk te doen. Ik hou jullie op de hoogte van al m'n avonturen. Tot de volgende blog, laterzzzz

P.s. sorry voor de lengte van de blog, kan er niks aan doen dat ik zoveel meemaak.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Yvonne:
    24 januari 2018
    Heerlijk om te lezen ..... en echt niet te lang hoor, zo blijven we op de hoogte 😘
  2. Henry Riedijk:
    24 januari 2018
    Juist erg leuk om te lezen kerel
  3. Danique:
    29 januari 2018