Bali en een nieuw avontuur

25 september 2018 - Bali, Indonesië

Hoi iedereen! Het is een beetje een trieste dag vandaag voor mij! Ik ga namelijk Azië verlaten. Acht en halve maand geleden kwam ik aan op dit continent zonder enig idee van hoe of wat. Ik voelde me net zo'n brugpieper die voor het eerst op de middelbare school komt. Zo'n verloren ziel die niet weet wat hij moet doen en waar hij heen gaat. Maar gelukkig had ik het reizen al snel door en is het een grote passie van mij geworden! Het reizen zit echt in mijn bloed en ik zal het dan ook zolang als ik kan blijven doen. Azië heeft echt mijn hart veroverd. De vrijheid, het landschap, de mensen en ga zo maar door. Ik ben daarom nog lang niet klaar hier maar voordat ik terug keer ga ik eerst een ander avontuur aan! Australia here i come!!

Maar wacht, jullie hebben nog een blog over Bali en alle andere eilanden tegoed van mij. Ik was dus samen met Kiki, Rob, François, Adolfo en Mark naar Canggu op Bali gereisd om heerlijk te genieten en uit te rusten aan het strand. En dat hebben we ook goed gedaan ook. We hebben zo'n 5 dagen letterlijk alleen maar aan het strand gezeten en s'avonds hebben we flink lopen feesten. Dus ja, dat was Canggu. Kan er niet heel veel over zeggen (dat komt voornamelijk door het feesten), alleen dat het er erg leuk en gezellig was. Er was wel één ding dat ik echt het tofste vond. Dat was dat ik m'n beste maatje uit Nederland weer heb gezien na al die maanden. Heel toevallig was Nigel samen met z'n vriendin en ouders op Bali. We hebben helaas niet lang met elkaar kunnen chillen maar het was zoals vanouds. Overdags een beetje in het zwembad gezwommen en lekker gegeten bij het resort waar hij verbleef en s'avonds kwamen Nigel en Laura mij opzoeken in Canggu. Daar hebben we lekker gefeest op het strand. Echt super tof om weer lekker gek te doen met hem. Tot over een jaar vriend, we houden contact.

Na 5 dagen niks te hebben gedaan was het toch echt wel weer tijd om iets te gaan doen. We zijn toen met een klein vliegtuigje naar Flores (een ander eiland meer in het oosten) gevlogen om vanaf daar een 4 daagse boot tour te gaan doen. En wat was dat een toffe tour zeg. Overdag eilandjes hoppen en s'nachts slapen op de boot. We zijn langs de Komodo eilanden geweest waar de grootste hagedissen ter wereld leven. Echt zo gaaf om dicht bij die beesten te komen. Angstaanjagend groot zijn ze maar ook heel erg mooi. We zijn op verlaten stranden geweest en ons gewassen in een waterval. We hebben gesnorkeld met een mantarog en een zeeschildpad. We hebben de mooiste zonsondergangen gezien en s'nachts naar de hemel wezen kijken waar duizenden sterren glinsterden. Om de tour met 1 woord te omschrijven kan ik alleen maar "GEWELDIG" zeggen.

Tijdens de tour hebben we echt hele leuke mensen leren kennen en hebben ook na de tour samen met hen verder gereisd. Helaas heb ik wel afscheid moeten nemen van Adolfo, mijn Spaanse vriend. Toen we aankwamen op Lombok moest hij namelijk gelijk door naar het vliegveld. Wij hebben toen een paar dagen gechilled op het strand daar op Lombok voordat we weer verder gingen. Dit keer ging Ryan met ons mee, een super toffe gast uit Nieuw-Zeeland. We hebben toen een boot gepakt terug naar Bali en hebben 1 nacht geslapen in een klein dorpje aan de Oost kust van het eiland. De volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan om met de scooter zo veel mogelijk dingen te zien.

Ja ja, af en toe moet je ook een beetje cultuur snuiven. Bali is wat dat betreft heel anders dan de rest van Indonesië. Omdat ze hier Hindoeïstisch zijn zie je overal tempels en mensen die ceremonies houden. We hebben daarom een paar tempels bezocht en een botanische tuin. Voor de rest zijn we lekker wezen knallen over de bergen met de scooters. Oh we zijn ook nog wezen chillen bij een hotspring. Na zo'n 130 km te hebben gereden was het dan wel mooi geweest en hebben we de taxi genomen richting Ubud.

Ik ga het denk ik maar gewoon kort houden want hier hebben we ook niet bijzonder veel gedaan. Tempel hier, markt daar, ga zo maar door. We hebben wel weer ge'meet met Kiki en Rob dus dat was super leuk. Alleen heb ik afscheid moeten nemen van François, m'n grappige Belgische vriend dus dat was wat minder leuk. Na Ubud zijn we, gewoon omdat het kan weer naar Canggu gegaan en hier heb ik de laatste dagen van mijn reis in Indonesië door gebracht. Het gezellige dorpje aan het mooie strand heeft me wel goed gedaan. Beetje hangen aan het strand en lekker niks doen. Wat ook heel gaaf was, is dat ik mijn maat Justin weer gezien heb hier in Canggu! ik heb Justin bijna 7 maanden geleden ontmoet in Laos en ook een week met hem gechilled in Cambodja. Echt super gezellig was het ook al was het maar voor een paar dagen. Het gaat je goed maat en succes met alles hier op Bali.

Ik heb toen na bijna 3 weken samen te hebben gereisd met Mark, Kiki en Rob ook van hen afscheid moeten nemen. Hartstikke bedankt voor de mooie tijd die we hier in Indonesië hebben gehad. Ik wens jullie het allerbeste en we komen elkaar vast wel weer eens tegen in Nederland, doen we "JUST 1 BEER" En dan nu is het echt tijd om te gaan. Niet alleen van alle lieve mensen hier in Indonesië heb ik afscheid moeten nemen. Maar ook van dit prachtige continent. Ik zal de mooie herinneringen altijd met mij meenemen waar ik ook ter wereld ben. Ik ben zo blij dat ik heb gedaan en ook zo blij dat zo veel leuke, lieve, grappige, bijzondere en mooie mensen heb mogen leren kennen. Door die mensen is mijn reis hier in Azië fantastisch geweest. Het klinkt bijna alsof ik klaar ben met reizen en terug naar huis kom. Maar nee, ik gaat het gewoon nog een keer zeggen en deze keer met volle moed . . . . . AUSTRALIA HERE I COME ! ! !
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Manja:
    25 september 2018
    Wat een leuk verslag weer! Ik lees het elke keer met plezier. Veel succes in Australië
  2. Wie:
    26 september 2018
    Gewéldig reisverslag weer....zo héérlijk om te lezen, ja joh...einde Azië.
    Héél veel suc6 in Australië!
    💋💋💋💋💋💋
  3. Luus:
    27 september 2018
    Je hebt het naar je zin lees ik! Nu naar Australië...ben heel benieuwd hoe het daar is. Heel veel plezier