Maleisië

21 juli 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

Hoi, daar ben ik dan weer met een gloednieuwe blog! Vol met spannende verhalen over het ongerepte Maleisië waar ik op dit moment aan het backpacken ben. Nee sorry, ik wilde nu echt met spannende verhalen aan komen maar de spannende verhalen zijn op dit moment een beetje ver te vinden. Ik kan je zeggen, ik heb hier echt geen ene reet uitgevoerd. Ik heb in totaal een week in Kuala Lumpur gezeten (waarvan 3 dagen met voedselvergiftiging) en heb daar ook echt niks gedaan. Het meest spannende wat ik daar gedaan heb is het WK bekijken in het hostel. En zo nu en dan een tripje langs één van de duizenden shoppingmals (iets waar ik een schijthekel aan heb). Wat wel leuk was dat ik met heel veel mensen een reünie heb gehad. Met Léonie bijvoorbeeld die ik in Laos had ontmoet. Zij was speciaal naar "KL" gekomen voor een reünie dus dat was dan weer super leuk en gezellig. En Scott, m'n Amerikaanse vriend die ik Vietnam had ontmoet. Die zag ik ineens zitten op de stoep voor het hostel waar ik ook verbleef. Ik had geen idee dat hij ook in Maleisië was dus dat was echt een hele leuke verrassing.

Na een week blijven steken in dat zwarte gat wat Kuala Lumpur heet ben ik samen met Léonie, Scott en Ollie richting de Cameron highlands gegaan. Ollie is trouwens een super toffe Engelsman waarmee ik het echt heel goed kon vinden. In iedergeval, bij de Cameron highlands hebben en een trekking gedaan in de bergen. En ja, thats it. Meer kan ik er niet over vertellen, geen spannende verhalen ofzoiets. Heb het wel heel erg leuk gehad daar omdat we een leuk groepje hadden. Oja we hadden ook nog een hond voor paar uur, die was ons gewoon de berg op gevolgd. We hebben hem chopsticks genoemd en hij was echt de beste gids die je je maar kan wensen. Heel speciaal is het ook weer niet hoor want die hond staat in het dorp er om bekend dat hij met toeristen mee loopt om zo een beetje voer te kunnen krijgen. Na een dag zijn we weer vertrokken uit het dorp en hebben we een bus gepakt naar de Perhentian island.

Na een helse busrit kwamen we eindelijk na bijna 10 uur reizen aan op het eiland die zich bevind in het Noord Oosten van Maleisië. Nu kan ik hier ook hele wilde en spannende verhalen over vertellen maar die zijn er gewoon niet. Mijn dagen zagen er namelijk zo uit. Wakker worden (om 11 uur), Ontbijten/lunchen, naar het strand, daar de hele dag verblijven en dan s'avonds naar de bar toe om ook weer het WK te volgen. Zo nu en dan deed ik een duik bij een duik school. Oké dat is toch best spannend, ben twee keer naar wrak gedoken en de andere duiken waren ook echt super gaaf omdat er hier zoveel mooie dieren rond zwemmen in de zee. Deze duikplekken staan denk ik op nummer 1 nu. Ik heb echt m'n ogen uitgekeken. Maar het meest gave wat me hier is overkomen op het eiland, is dat ik een reünie heb gehad met Kim! M'n Amsterdamse moedertje die ik in Thailand had ontmoet en samen in Laos heb gereisd. De laatste keer dat ik haar had gezien was bijna 4 maanden geleden. Dus ik vind het echt super tof dat ze speciaal hier naar het eiland is gekomen om mij te zien. Ze is echt zo'n goede vriendin van me geworden en kan het echt zo goed met haar vinden. Altijd lachen, gieren, brullen met haar.

Na 11 dagen blijven steken in dat zwarte gat wat ze de Perhentian island noemen hebben Kim en ik besloten om iets totaal radicaals te doen. We zijn samen terug gegaan naar Kuala Lumpur (gelukkig zijn we niet blijven steken). Dus op dit moment nemen we een vlucht richting Cambodja. Ja noem me gek, noem me raar omdat ik er al een keer ben geweest. Maar ik heb voor mijn gevoel een soort van maand waarin ik nog niet naar Indonesië wil. Ik weet het, het klinkt raar maar ik wil nu gewoon nog niet naar Indonesië. Dus Kim en ik gaan samen werken op de eilanden in het zuiden van Cambodja. Om precies te zijn gaan we 2 weken werken bij mijn oude eiland familie op lonely beach. En daarna nog 2 weken het andere eiland. We hebben er super veel zin in en kunnen niet wachten om met onze voeten weer in het zand te staan. Oké ik ga stoppen met schrijven, ik hou jullie wel weer op de hoogte van mijn 2e avontuur in Cambodja. Een fijne dag nog en tot de volgende blog! laterzzz

1. Wie:
    21 juli 2018
    Gelijk hebben jullie, terug naar L.B! Héél veel plezier! ,💋💋💋💋
  2. Willem:
    22 juli 2018
    Groot gelijk geniet van elke dag en doen wat je zelf wil.
  3. Léonie:
    19 augustus 2018
    Haha lekkerding! Ja dit omschrijft toch echt wel heel goed wat er is gebeurd in Maleisië. Was super leuk om jou, angelico en kim weer te zien