van Bangkok naar Chiang Mai en door naar Pai

20 januari 2018 - Pai, Thailand

Hoi iedereen, ik leef gelukkig nog steeds na alle hectiek van Bangkok. Heb echt super lekker gezeten / gelegen in de nachttrein. Ik was samen met Kiki op reis, helaas niet in de zelfde wagon maar dat had toch niet veel uitgemaakt want we waren allebei heel erg moe. In Chiang Mai werd ik zeer goed verwelkomd in het hostel, omdat de gasten die ik in Bangkok heb ontmoet daar ook waren. Ben daarna even wezen opfrissen en toen gelijk met de Jürgen, Kasper, Erik en Kiki op pad gegaan, hadden een scooter gehuurd (voor 2 euro) en de bergen in gereden naar de watervallen. Dat was echt super gaaf en mooi, nog even wezen zwemmen en onder de waterval gestaan. S'avonds uit eten geweest met Laura, een heel erg leuk meisje die ik via de "Tips Thailand" Facebook groep heb ontmoet. Daarna zijn we met andere mensen (ook via Facebook) gaan stappen.

De volgende dag hadden Kiki, Erik en ik een excursie naar een olifanten kamp. Dit was echt een hele bijzondere ervaring, midden in de jungle zijn we toen de hele dag met de olifanten geweest. Pfff waar moet ik beginnen, het was gewoon awesome. We zijn een stuk met de olifanten de bergen ingelopen, daarna een modderbad gegeven en daarna de olifanten wassen. We hadden echt een hele leuke groep, zijn in de avond uit eten geweest met ze alle. Wilde nog wel gaan stappen maar de batterij was een klein beetje leeg, en de volgende dag moest ik best vroeg m'n scooter ophalen voor de rit naar Pai.

Ben toen samen met Tim (die mee was naar de olifanten kamp) en Erik op de scooter naar Pai gereden. Waaauwww wat een rit was dat zeg. Dwars door de jungle heen op de meest kronkelige weg die je je maar kan bedenken, over de bergen heen en langs piepkleine dorpjes. Hebben er ongeveer 6 uur over gedaan, uiteindelijk kwamen we aan in Pai. Een super chill hippie dorp, dus heb gelijk maar een gewaad gekocht en m'n chakra's open gezet (grapje). Kwamen aan in een iets minder hostel, maar bleven daar toch maar 1 nacht dus maakt niet heel veel uit. In de avond naar een Techno feest geweest midden in de jungle. Dus vandaag zit ik een beetje te chillen hier in Pai, ben net verhuist naar een ander hostel (die veel beter is) en nu ga ik een lekker koud biertje drinken en waarschijnlijk nog even een duik nemen in het zwembad. Heb nu wel genoeg getypt. Ik hou jullie op de hoogte en tot de volgende blog. Doei doei

1. Ilan:
    20 januari 2018
    Eet je ook bij die straat restaurantjes / wagentjes met eten?
  2. Jair:
    21 januari 2018
    ja natuurlijk, streetfood is the best. heb alleen wel last van een permanent fikkende anjer
  3. Wie:
    21 januari 2018