Luang Prabang en Vang Vieng ontdekken

10 februari 2018 - Vang Vieng, Laos

hello everybody. Ik heb de boottocht overleefd. Het was echt een hele bijzondere reis. Wanneer je over de Mekong rivier vaart zie je echt de mooiste plekken van Laos. Ongerepte natuur en schilderachtige dorpjes tussen prachtige bergen (klinkt al bijna als een echte blog hè). Maar buiten dat om was deze boottocht heel speciaal want Kim en ik hebben bijna 4 uur lang achterin bij de motor (wat oorverdovend is) met een klein jochie gespeeld die op de boot leeft. We zijn tikkertje wezen doen en met een leeg flesje gaan voetballen.
Met de daarbij behorende grapjes en af en toe elkaar de kieteldood geven. Achteraf kreeg ik van de knul een hele dikke knuffel omdat hij het zo jammer vond dat we van de boot af moesten.
We hebben toen overnacht in Pak Beng, een klein dorpje wat leeft van de toeristen die naar Luang Prabang gaan. De volgende dag zijn we helaas met een andere boot dan de eerste verder gegaan. Deze was iets minder spannend want Kim en ik hebben zeker 5 uur achterin (weer bij die herrie) op de houten vloer geslapen tussen de locals. Wat ook best bijzonder was omdat iedereen die voorin zat af en toe even kwamen kijken en foto's namen van die 2 sukkels die daar op die harde vloer proberen te slapen.

Uiteindelijk waren we aangekomen in Luang Prabang. Een prachtige oude Franse koloniale stad langs de rivier. We merkten meteen al dat deze stad anders is dan andere steden in Azië, overal koffie tentjes en bakkerijen in statige gebouwen. We zaten met ons hostel best dichtbij het centrum dus nadat we met onze spullen waren geïnstalleerd zijn we gelijk doorgegaan naar de nacht markt. De volgende dag hebben Angélico, Kim en ik een fiets gehuurd en zijn we de stad wezen verkennen. S'avonds zijn we met een clubje mensen uit het hostel wezen eten bij het "buffet". Dat is zeg maar een smalle straat met aan de ene kant tafeltjes en aan de andere kant een berg met eten, en dan kon je voor €1,50 een bord opscheppen. Later op de avond zijn we naar een bar geweest en daarna naar de bowling (ja, de bowling omdat dat de enige plek is die bier verkoopt na 12 uur haha).

De dag erna zijn we met die zelfde groep richting de bekende watervallen geweest net buiten de stad. Ik moet zeggen dat deze wel heel erg mooi en imposant waren. Ik heb daar ook nog even gezwommen en de klim gemaakt naar boven om op de waterval te komen. In de avond zijn we weer het zelfde wezen doen, bij de barretjes wat drinken en dan door naar de bowling.

Uhm jaa de rest van de dagen zijn eigelijk een beetje het zelfde geweest als die daar voor dus kan daar niet heel veel over vertellen, alleen dat het verschrikkelijk koud was. Oké niet zo koud als in Nederland maar dan toch haha.

3 dagen geleden hebben we met z'n 5en een minivan genomen van Luang Prabang naar Vang Vieng. Echt een horror rit was het, probeerde te slapen maar als je uit je stoel wordt getrilt dan gaat dat niet écht lekker. Maar goed ik ben nu dus hier in hét backpackers dorp van Laos. Een klein dorpje wat alleen maar bestaat uit hostels en barretjes. Oh ja, je hebt er ook hele mooie natuur met blue lagoons , grotten en prachtige bergen. We hebben dit de volgende dag met de scooter opzocht. De natuur is werkelijk waar geweldig maar de wegen erheen. Man man man, heb nog last van m'n reet.

Gister heb ik samen met Said en Stan, die ik in Luang Prabang heb ontmoet ge'tubed.
Dat is zeg maar op een band de rivier af, maar dit was eigenlijk meer zuipen bij de barretjes die langs de rivier liggen. Heb in totaal zo'n 3 kwartier in het water gelegen maar ben toch zeker 6 uur weg geweest haha. S'avonds ben ik naar een jungle party geweest dus daar heb ik op dit moment een flinke kater aan overgehouden. Dus ik dacht ik doe het lekker rustig aan vandaag en ga de hele dag lekker niks doen, mag ook wel eens een keertje. Nou het was me weer een waar genoegen, ik ga lekker een hangmat opzoeken een heel misschien een biertje doen, één maar hahah. Tot de volgende blog, doei doeiiiii

1. Leendert:
    17 februari 2018
    Man man man. Ik lees je blog met zo veel plezier. Had graag een biertje meegedaan!