Nog meer Thaise eilanden

4 juni 2018 - Krabi, Thailand

Hoi iedereen! Waar zal ik het deze keer eens over hebben. Misschien over het feit dat het nu laag seizoen is en het dan ook echt heel rustig is hier in Thailand. Of zal ik het hebben over dat het best gevaarlijk is om met natte oude slippers trap af te gaan. In ieder geval, ik heb het best goed hier op die Thaise eilanden. Al moet ik zeggen dat het weer niet helemaal mee werkt, oké het is dan wel geen 10 graden. Maar de zon laat het af en toe van zich af weten. En iets wat ik tijdens het reizen van mezelf heb gemerkt is dat ik echt de zon nodig heb. Ik kan zelfs een klein beetje depri worden zonder de zon.

Maar goed, verder met het verhaal. Oh jaa het is nu dus laag seizoen hier in Thailand en ik ben dus van Koh Tao naar Koh Phangang gereisd, het grote party eiland van Thailand. Hier worden al die Full moon party's gehouden en feesten de mensen er helemaal op los. Als er dan wel mensen zijn. Ik kwam dus aan met die 2 jongens waarmee ik samen ben wezen duiken, en er was letterlijk helemaal niemand op dat eiland! Nu moet ik wel zeggen dat we er een beetje vroeg waren maar dan nog. Uiteindelijk hebben we dan toch één feestje mee gemaakt, die was wel leuk maar het was ook niet heel denderend. Ik had het er gewoon niet zo naar m'n zin. De zon scheen niet, ik miste m'n hond (van het andere eiland), ik voelde me niet heel erg lekker omdat ik voorhoofdsholte ontsteking had en het was er gewoon een beetje saai. Dus ik dacht "fuck it" ik ga weer naar het vaste land.

Ik ben toen richting Krabi gegaan omdat ik daar met Angélico had afgesproken om samen naar de andere eilanden te gaan. Angélico is die Nederlandse gozer die ik bijna 5 maanden geleden heb ontmoet op de eerste dag van m'n reis! Sindsdien komen we elkaar in bijna elk land elkaar tegen. Dus het was echt super leuk dat we elkaar weer tegen kwamen en samen zijn gaan reizen. Vanuit Krabi hebben we een boot gepakt naar Koh Phi Phi, een prachtig eiland aan de Westkust van Thailand. Toen we aankwamen was het eiland alles wat we ervan hadden verwacht. Prachtig strand, azuurblauw water, mooie natuur en leuke barretjes. Wat we alleen niet hadden verwacht is dat we enkele uren na aankomst gelijk al bij de eerste hulp zouden zitten. Oké aan het begin van deze blog zei ik iets over natte oude slippers, weet je nog? Nou het ging dus zo, Angélico en ik zaten in het zwembad van ons hotel en we wilde wat gaan eten. Dus eigelijk zoals altijd ga je dan met je natte poten zo in je slippers en loop je zonder enige problemen waar je ook maar heen wilt. Maar laat er nu net in mijn geval een gladde trap zijn en ik oude slippers aan hebben. Dus 1 bij 1 is 2, en Jaïr glijd uit en valt zo op zijn bips naar beneden. Helaas viel ik een beetje ongelukkig en viel ik op mijn arm waardoor m'n schouder uit z'n kom ging.

Ik schreeuwen en vloeken als een malle natuurlijk. Uiteindelijk zijn we dus naar de eerste hulp gegaan om schouder er terug in te zetten. Kom ik in die behandelkamer, popt tie er vanzelf weer in. Dus ja, ze hebben niet veel hoeven te doen, ze hebben me alleen een mitella gegeven en de rekening voor de "hulp". Dus wat is nou het moraal van het verhaal, "ga nooit met natte oude slippers de trap af". Uiteindelijk heb ik toch nog wel wat gehad aan die mitella want m'n arm deed goed zeer. Vooral tijdens het stappen merkte ik dat je je armen best veel gebruikt. De dag erna hebben we een boot tour gedaan naar de befaamde "Maya bay", dat is die baai uit de film "the beach", je weet wel die ene met Leonardo Dicaprio! Het was een leuke tour met een leuke groep alleen is die baai wel een beetje "overrated". Ik moet zeggen ik heb mooiere stranden en baaien gezien. Maar goed, het was leuk en daar gaat het uiteindelijk om.

De dag erna hebben Angélico en ik de boot gepakt naar Koh Lanta (een ander eiland aan de Westkust), waar we een paar dagen lekker gechilled hebben aan het strand! We zaten in een hostel waar zowat bijna iedereen van het eiland zat, dus dat was super gezellig. We zijn samen het eiland rond geweest op de scooter en zelfs nog een jungle trek gedaan naar een waterval. Helaas was het maar een pis-straaltje die waterval maar de tocht erheen was wel heel mooi. Uiteindelijk kwam toch de tijd om weer gedag te zeggen tegen Angélico want die ging verder reizen in Thailand. Niet alleen tegen m'n maatje moest ik gedag zeggen maar ook tegen heel Thailand. Ik ga dit land toch wel missen hoor. Het blijft geweldig om hier te reizen ook al is het wel allemaal een beetje uitgekauwd! Maar goed de volgende etappe van mijn reis word de Filipijnen! Ik heb er echt super veel zin in en kan ook niet wachten om m'n vrienden daar weer te zien! Dus ik zit op dit moment op het vliegveld van Bangkok waar ik straks een vlucht neem richting Manila. Gelukkig heb ik wat films gedownload dus ik ken even vooruit! Oke ik stop met schrijven, moet zo gaan boarden! Tot de volgende blog. Laterzzzz!!!!

1. Erik Besseling:
    4 juni 2018
    Niet zo best van je arm man!
  2. Jana:
    4 juni 2018
    Leuk om je te verslag te lezen ! Je schrijft vlot en grappig. Beterschap met je arm. Wat ga je doen in de Filippijnen.
  3. Luus:
    4 juni 2018
    Leuk geschreven. Veel plezier in de filipijnen!!
  4. Wie:
    5 juni 2018
    Héérlijk je verslag/verhaal te lezen....
    Gelijk heb je: bevalt het niet? Trek je gewoon verder! Gelukkig liep het goed af met je schouder.
    Hvj 💋💋💋👍