Paar dagen Chang Rai verkennen

1 februari 2018 - Chiang Rai, Thailand

Hoi iedereen, daar ben ik weer. Heb echt een paar hele leuke dagen achter de rug. Ben de hele tijd met die mensen die ik in de bus heb ontmoet opgetrokken. Tyler uit Canada en Kelly van uit "The States", echt super aardige en gezellige mensen. Zat in een heel schoon en gezellig hostel, die me werd aanbevolen door Angélico (van Bangkok) die daar ook heel "toevallig" zat. In de avond zijn we naar een groot festival geweest, wat eigenlijk meer een grote rommelmarkt is met een kermis. Zoveel rare dingen gezien dat het te veel is om op te noemen. Later op de avond hebben we nog een biertje gedaan en daarna zijn we richting het hostel gegaan. Ik hoopte er eigenlijk op dat ik lekker kon uitslapen maar als een echte tourist had voor de volgende dag een tour geregeld, dus moest er weer om 7 uur uit.

De volgende ochtend werden we dus om 8 uur opgehaald door onze tour gids. We zijn toen richting de "White temple" gereden, je raad het al, dat is een witte tempel. Daarna langs de "Blue Temple" geweest, je raad het al, dat is een blauwe tempel. Heb inmiddels al zoveel tempels gezien dat het me niet eens meer uit maakt welke kleur dat ding is.

Na het zien van die tempels gingen we gelukkig naar een iets anders, namelijk "the Black House", dat is een soort van expositie van de meest rare dingen in zwart geverfde houten huizen met daar binnen heel veel opgezette dieren die ook zwart geverfd zijn.
Later zijn we langs een thee plantage geweest en daarna richting de "Golden Triangle".
Dat is het punt waar Thailand, Myanmar en Laos elkaar kruisen, dit is tevens ook de grootste bron van opium in Zuid Oost Azië. Hier hadden we een prachtig uitzicht over de Mekong rivier en het drie landen punt. De dag was bijna op z'n einde maar de tour gids had nog een kleine verrassing voor ons, je raad het al, wéér een tempel (zucht). Toen we weer terug waren bij het hostel hebben we met de hele club mensen van de tour ergens wat gegeten en gedronken. Om 12 uur s'nachts kwamen er uit het niets overal monniken tevoorschijn en alle mensen gingen de straat op om geld en eten te geven aan de monniken, blijkt dus één of andere offer ceremonie te zijn die eens per jaar gedaan word. Hoe bizar dat ik daar toevallig dan met m'n peen en uien gezicht tussen sta.

De volgende dag ben ik eerst langs de kapper geweest (wat toch best wel eng was) en daarna hebben we met ze 5en een scooter gehuurd. We zijn toen richting watervallen in de buurt gereden en hebben daar een uurtje genoten van de natuur. Daarna zijn we keihard doorgereden (wat niet echt ging want sommige plekken waren offroad) naar het Singha park in Chiang Rai om de zonsondergang te kunnen zien. Toen we terug kwamen in het hostel heb ik even gedoucht en m'n tas ingepakt, tijden het inpakken zei ineens iemand dat de maan er heel vaag uit zag, het bleek dus te gaan een "super blauwe bloed maan", komt eens in de paar honderd jaar voor. Ook weer zoiets bizar, dat je dat ook mag toeschouwen.

Ik heb gemerkt dat ik tijdens deze reis best vaak m'n plan omgooi en lekker doe wat ik zelf wil. Dus ik ben vanochtend met Angélico samen de grens overgegaan naar "La os" (zo zegt Angélico dat haha, iets met de klemtoon verkeerd hebben ofzo). Dus op dit moment zit ik in een slowboat op de Mekong rivier en varen we richting Luang Prabang met een overnachting in een klein dorpje langs de rivier. Onderweg zijn we Kim tegen gekomen die we konden van Pai, zo'n klein wereldje is het dat backpacken. Ik hou jullie op de hoogte van mijn avonturen dit keer in Laos en zal proberen niet zeeziek te worden. Doei doei

1. Yvonne:
    1 februari 2018
    Leuk om je te lezen ..... heel veel plezier lieverd 💋
  2. Manja:
    1 februari 2018
    Het is zo leuk om te lezen wat je allemaal doet en ziet! Super! 😘
  3. Leendert:
    2 februari 2018
    Peen en uien gezicht hahahahaha. Mooie avonturen Jari!
  4. Wie:
    2 februari 2018
    Gewéldig verhaal weer!! Echt leuk om te lezen. ...
    😂😂😂😂😂 met je "peen en uien gezicht.."
    Blijf genieten joh! Hvj 💋💋💋💋💋